Jiranku dakwat hitam

Ini la suasana kampung saya yang dulunya bagaikan syurga🌌bagi saya tapi sekarang bagai neraka🌋di hidupku,memang tempat ni syurga walaupun lihat reality nya tidak seperti syurga kalian,namun yang membuat tempat ni neraka bukan la suasananya tapi masyarakat sekeliling ku, jiran-jiran yang tumbuh subur dengan duit💰 mereka, mesti kalian tidak faham apa yang sebenarnya yang ingin aku sampaikan.  kalau diberi dua pilihan aku rela tinggal jauh dari sini, bukan apa!disini kita tiada salah apa-apa di pandang serong nah apa lagi kalau sudah bersalah bertubi-tubi hinaan dilempar ke atas mu.  bak kata pepatah bagai setitik pewarna putih 💉di tuangkan ke dalam bekas yang mempunyai dakwat hitam maka mereka hanya peduli dengan warna apa yang mereka nampak besar🌀padahal warna putih bagai tidak wujud.  macam tu la jiran-jiran aku merangkap sepupu-sepapat aku.  justru itu la aku harap aku boleh buat masa depan aku cerah dan bawa family keluar dari tempat ni,  judi sudah tidak asing lagi bah kan ia bagaikan kerja harian yang boleh buat pendapatan dalam hidup mereka,halal dan haram sudah tidak bisa dibezakan oleh jiran ku,  bukan nak benci orang-orang sini tapi aku benci atitut dan hobi mereka yang sentiasa buat hati orang sakit😡
sekian luahan ku...
to be continue...

AZSKEL ISNIRIN

I'M A QUIET AND UNSOCIAL PERSON, HOWEVER I'M VERY FRIENDLY ON SOCIAL MEDIA

Previous Post Next Post

Contact Form