Muzium Sabah


saat cuti sekolah menjelang aku dibawa sis ku melawat Muzium Sabah,
first tu dia sudah datang prgi tempat ni dengan kawan dia,tapi oleh kerana dia
nak sangat juga kami tengok tempat tu,kami pun ikutla.lantak la abang
saya tidak mahu hantar kami taetap juga nak jalan,dalam tu best la ada 2 tempat
yang patut kamu pergi kalau datang sana,first muzium dimana dalam muzium
tu ada macam-macam jenis pameran seperti barang-barang yang dijumpa
pada waktu penjajahan,tembikar,kramik,cawan,semua barang-barang dagangan
yang dibawa dari china,arab dan negara-negara lain ada dipamerkan dalam
muzium tu.dan bukan setakat itu,dalam tu juga ada banyak jenis haiwan yang ada di sabah ni
kalau muzium negara lain ada pameran tulang dinesor tapi muzium sabah ni hanya ada
pameran tulang ikan saya tidak ingat nama ikan tu yang penting besar sangat-sangat.

itu cerita dalam muzium,yang ni tempat yang kedua urmm...pameran rumah-rumah
etnik/suku kaum yang ada di sabah ,cantik la tempat tu,macam-macam design rumah etnik
dalam tu,dan ada teratai di sana cantikkk.....
dalam tu ada satu permainan iaitu permainan kaki kayu yang guna keseimbangan badan
fuhhh dulu saya main benda tu ok lagi dapat lagi jalan,sekarang naik pun payan terus jatuh
susah nak seimbangkan badan..
hahaha...ok sampai disini saja artikel saya,salam...
























AZSKEL ISNIRIN

I'M A QUIET AND UNSOCIAL PERSON, HOWEVER I'M VERY FRIENDLY ON SOCIAL MEDIA

Previous Post Next Post

Contact Form